Uw bedrijf op Bedrijventerein Borchwerf II … dat is een mooi perspectief. Uw klanten, leveranciers en personeel kunnen u makkelijk bereiken via de verkeersrustige snelweg A17 en u beschikt over directe aansluitingen op internationale transportstromen via de Mainports Antwerpen, Rotterdam en via de haven van Moerdijk.

Er zijn kavels van ruim 0,1 tot 1 hectare en kavels van 1 tot 1,5 hectare. Er zijn ook kavels op zichtlocatie langs de A17. De benodigde bestemmingsplannen zijn al vastgesteld en flexibel van opzet. Voor het indienen van de bouwaanvragen bij de gemeente is een verkorte procedure opgesteld. De opzet is ruim en duurzaam, er is parkmanagement waaraan alle bedrijven deelnemen en er zijn een aantal faciliteiten. Vanaf 2005 vestigden zich al meer dan honderd bedrijven op Bedrijvenpark Borchwerf II. Er wordt niet gewerkt met concessies: de bedrijven krijgen de kavels in eigendom. Het terrein is gecertificeerd met het Keurmerk Veilig Ondernemen – Bedrijventerreinen. Heeft u belangstelling? We hebben meer informatie voor u beschikbaar.

Allesbehalve saai vierkant gebouw voor distributiecentrum Lidl in Roosendaal

11-05-2017, Door: BN DeStem/Frank Timmers

ROOSENDAAL - Het nieuwe distributiecentrum van Lidl op Borchwerf II in Roosendaal moet allesbehalve een saai vierkant gebouw worden. In de volksmond worden deze grote gebouwen al snel  'dozen' genoemd. Zoals er enkele staan op het bedrijvenpark. Lidl heeft samen met ontwikkelaar Delin gekozen voor veel glas in het gebouw van 6 hectare. ,,Zeker als het buiten donker is en binnen het licht brandt, is er goed zicht op het werk'', zegt Bart de Sitter van Delin. De bouw is gestart met het aanbrengen van de heipalen. 

Met de aanvang van het werk 'boven de grond' is er op 29 juni een officieel moment gepland waarop alle betrokken partijen stilstaan bij de nieuwbouw. Naar verwachting gaat het distributiecentrum in april volgend jaar in bedrijf. Anders dan werd aangekondigd, verwacht De Sitter dat er vrij snel 1.200 mensen aan het werk zijn. Bij de presentatie van het project was er nog sprake van een heel geleidelijke opbouw, afhankelijk van het succes van de internetverkoop van de non-food producten die vanuit het distributiecentrum verhandeld worden. 

Gescheiden
Drie gebouwen komen er, één vol met rekken voor de opslag van artikelen, één voor het orderpikken en de derde voor het verpakken en verzenden van de goederen. Het gebouw komt met de rug naar de achterbuurman Primark te staan en met de voorkant naar de snelweg A17. De Sitter: ,,Ons eerste plan was om het andersom te bouwen, met het gezicht naar de Primark. Maar dit is logischer voor het transport van en naar de A17. Zo wordt het vrachtverkeer van Lidl gescheiden van de transporteurs die bij Primark moeten zijn.'' 

Voor een korte route van en naar de snelweg, heeft Delin aan de Gastelseweg twee woningen aangekocht, die in de weg stonden. Dat proces is volgens De Sitter goed verlopen. ,,We hebben contact opgenomen omdat we buren zouden worden en de mensen een voorstel gedaan. Als je ooit wilt verhuizen is dit het moment.'' 

De ontwikkelaar is vooral gecharmeerd van de ruimte die Lidl biedt om iets moois te bouwen. ,,Het bedrijf is bereid te investeren, andere distributiecentra worden met dichte wanden een stuk goedkoper gebouwd. Lidl wil een omgeving creëren waar mensen graag werken. Zo moet er ook een kantine met terras komen, wat met een uitdaging is omdat er ook strenge beveiliging komt.'' Bron: BN DeStem

 




Terug naar het nieuwsoverzicht