Uw bedrijf op Bedrijventerein Borchwerf II … dat is een mooi perspectief. Uw klanten, leveranciers en personeel kunnen u makkelijk bereiken via de verkeersrustige snelweg A17 en u beschikt over directe aansluitingen op internationale transportstromen via de Mainports Antwerpen, Rotterdam en via de haven van Moerdijk.

Er zijn kavels van ruim 0,1 tot 1 hectare en kavels van 1 tot 1,5 hectare. Er zijn ook kavels op zichtlocatie langs de A17. De benodigde bestemmingsplannen zijn al vastgesteld en flexibel van opzet. Voor het indienen van de bouwaanvragen bij de gemeente is een verkorte procedure opgesteld. De opzet is ruim en duurzaam, er is parkmanagement waaraan alle bedrijven deelnemen en er zijn een aantal faciliteiten. Vanaf 2005 vestigden zich al meer dan honderd bedrijven op Bedrijvenpark Borchwerf II. Er wordt niet gewerkt met concessies: de bedrijven krijgen de kavels in eigendom. Het terrein is gecertificeerd met het Keurmerk Veilig Ondernemen – Bedrijventerreinen. Heeft u belangstelling? We hebben meer informatie voor u beschikbaar.

Viaduct bij Roosendaal krijgt vorm

01-09-2014, Door: BNdeStem/Annelies van Vlaanderen

ROOSENDAAL – De liggers liggen er; 21 stuks, met een gewicht van tussen de 44 en 46 ton en een lengte van ongeveer 33 meter. Zaterdagochtend zijn ze in alle vroegte van Martens Beton b.v. in Waalwijk naar de Leemstraat in Roosendaal vervoerd. Vervolgens zijn ze stuk voor stuk met een kraan die 500 ton aankan op hun plaats gehesen, boven het spoor, tussen de twee landhoofden die eerder dit jaar zijn aangebracht. Het viaduct dat de bedrijventerreinen Borchwerf II en Majoppeveld met elkaar gaat verbinden, is hiermee in ruwe vorm gerealiseerd. Zondag zijn tot laat in de avond alle overige werkzaamheden verricht, zodat vanochtend om 5.20 uur na een pauze van 52 uur de eerste trein weer vanuit Breda naar Roosendaal kon rijden.

Alles is volgens planning verlopen

Bouwmanager Sjef Janssen van ProRail, afdeling Zuid, is tevreden. “Het is een grote klus, maar alles is precies volgens planning gegaan. De vijf uur buffertijd hadden we niet nodig.” De klus is geklaard door ProRail in samenwerking met aannemer CFE uit Dordrecht. Even leek er zaterdag een kinkje in de kabel te komen, toen één van de kettingen die de liggers dragen niet los wilde komen. Na vijf minuten was het euvel echter verholpen. ProRail heeft de twee dagen van de bouw van het viaduct aangegrepen om tegelijkertijd onderhoudswerkzaamheden aan het spoor te verrichten. Janssen: “In Etten-Leur is een wissel verwijderd en tussen Etten-Leur en Roosendaal zijn betonnen dwarsliggers van het spoor vernieuwd, samen met de overweg aan de Onze Lieve Vrouwe Straat.” De ruwbouw van het viaduct wordt dit najaar aan de gemeente Roosendaal overgedragen om het verder af te bouwen. In het weekend van 13 en 14 september bouwt ProRail een tweede viaduct aan de Vaartkant in Roosendaal. Er rijden dan geen treinen tussen Roosendaal, Oudenbosch en Zevenbergen.

De tiende van 21 liggers is zaterdag rond 13.00 uur op zijn plaats gehesen door een 500 tons kraan. Foto Marcel Otterspeer/het fotoburo.




Terug naar het nieuwsoverzicht